Proszę o akceptację (i zwrot punktów) za Seat TRANS oraz NIAL jako materiał na karoserie NIAL - nazwa stali niklowo-aluminiowej używana potocznie w języku technicznym (NiAl) - podobnie jak określa się warstwy skorupy ziemskiej np. SIAL NIFE
http://pl.wikipedia.org/wiki/Seat Oczywiście, że wycofany z produkcji, jednakże w opisie stało tylko "Model SEATA" i TRANS jest modelem seata.
"ale nigdzie nie znalazłem nialowej karoserii." Otóż praktycznie każda karoseria wyższej klasy jest NIAL-owa.
Karoserie na bazie stali wykonane są ze stali niklowej lub chromoniklowej, a karoserie na bazie aluminium są właśnie NIAL-owe (bardzo rzadko karoserie są wykonane z czystego aluminium), znaczy się ze stopu Niklu i Aluminium. I jest to dość powszechne określenie tego stopu.
To, że wycofany, oczywiście nie ma tu znaczenia. O NIAL jako bazę blachy na karoserie pytałem właśnie dlatego, że nie trafiłem na takie źródło. Sądziłem, że nial jest tylko spiekowo nakładany na jakiś klasyczny dural. Poza tym gdzieś trafiłem na notkę o zastosowaniu nialu do wykonania wewnętrznych powierzchni wydechów silników rakietowych.Chodziło o wytrzymałość termiczną. W sumie myślałem, że wykorzystanie NIALu do produkcji karoserii byłoby zbyt kosztowne ale czego się nie robi dla autka? Dzięki za info.Pozdrawiam.
Proszę o akceptację (i zwrot punktów) za Seat TRANS oraz NIAL jako materiał na karoserie
NIAL - nazwa stali niklowo-aluminiowej używana potocznie w języku technicznym (NiAl) - podobnie jak określa się warstwy skorupy ziemskiej np. SIAL NIFE
Możesz wskazać źródła opisujące SEATA TRANS?
Ten seat jest w Wiki na czerwono, jako wycofany z produkcji ale nigdzie nie znalazłem nialowej karoserii.
"Możesz wskazać źródła opisujące SEATA TRANS?"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Seat
Oczywiście, że wycofany z produkcji, jednakże w opisie stało tylko "Model SEATA" i TRANS jest modelem seata.
"ale nigdzie nie znalazłem nialowej karoserii."
Otóż praktycznie każda karoseria wyższej klasy jest NIAL-owa.
Karoserie na bazie stali wykonane są ze stali niklowej lub chromoniklowej, a karoserie na bazie aluminium są właśnie NIAL-owe (bardzo rzadko karoserie są wykonane z czystego aluminium), znaczy się ze stopu Niklu i Aluminium.
I jest to dość powszechne określenie tego stopu.
To, że wycofany, oczywiście nie ma tu znaczenia.
O NIAL jako bazę blachy na karoserie pytałem właśnie dlatego, że nie trafiłem na takie źródło.
Sądziłem, że nial jest tylko spiekowo nakładany na jakiś klasyczny dural.
Poza tym gdzieś trafiłem na notkę o zastosowaniu nialu do wykonania wewnętrznych powierzchni wydechów silników rakietowych.Chodziło o wytrzymałość termiczną.
W sumie myślałem, że wykorzystanie NIALu do produkcji karoserii byłoby zbyt kosztowne ale czego się nie robi dla autka? Dzięki za info.Pozdrawiam.
OK. Dodane rozwiązanie alternatywne TRANS/NIAL. Jak dobrze poszukać, to nawet można znaleźć jak ów Seat Trans wyglądał.